19.ივნისი .2019 22:35

შეცვალა თუ არა მომხმარებელთა ქცევა თამბაქოს რეალიზაციაზე დაწესებულმა რეგულაციებმა?-კვლევის შედეგები

views 821
უკან

2018 წლის 1 სექტემბრიდან „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ კანონში შესული ცვლილებებით, თამბაქოს ნაწარმის დახლებზე ხილულად განთავსება აიკრძალა. იქონია თუ არა ამ შეზღუდვამ გავლენა მწეველების ქცევაზე და შემცირდა თუ არა თამბაქოს რეალიზაცია, ამ საკითხებზე კვლევა „IPM მარკეტ ინტელიჯენს კავკასუსმა“ ჩაატარა, რომლის შედეგებიც bm.ge-ისთვის ექსკლუზიურად გახდა ცნობილი.

IPM-მა თბილისში 18-დან 65 წლის მწეველი და არამწეველი მოსახლეობა გამოკითხა და ჯამში, 600 პირისპირი ინტერვიუ ჩაატარა.

კვლევის ფარგლებში გაიტესტა BAT-ს მიერ მოწოდებული სიგარეტების პროდუქციით შევსებული ვიზუალურად განსხვავებული სამი სტენდი.

„კვლევის შედეგად, სტენდების შეფასებისას მიღებულ მონაცემებს შორის მნიშვნელოვანი განსხვავება არ გამოვლინდა. შესაბამისად, ამაზე დაყრდნობით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ აღნიშნულმა სტენდებმა არ მოახდინა გავლენა საქონლის, იდეის და წამოწყებისადმი ინტერესის ფორმირებაზე“, - ნათქვამია კვლევაში.

გამოკითხულთა ყველაზე დიდი რაოდენობა 47% აცხადებს, რომ დღეში საშუალოდ 16-20 ღერ სიგარეტს მოიხმარს, 36%-სთვის ეს მაჩვენებელი დღეში საშუალოდ 5-15 ღერია.

რაც შეეხება უშუალოდ რეგულაციის გავლენით, მომხმარებლის ქცევას, კვლევამ აჩვენა, რომ რეგულაციების შედეგად მწეველების სამომხმარებლო ქცევა არ შეცვლილა - ასე აცხადებს გამოკითხულთა დიდი ნაწილი -77%.

რაც შეეხება მათ, ვინც რეგულაციის გავლენით, თამბაქოს მოხმარება შეამცირა, ასეთი გამოკითხულთაგან 21%-ია.

ამ ცვლილებების განმაპირობებლად კი, 2 მიზეზი დასახელდა: პირველი ეს არის ფასის გაძვირება; მეორე კი, გარკვეულ და უმეტეს ადგილებში მოწევის აკრძალვა.

კვლევის ძირითადი დასკვნები, ასეთია: 300 გამოკითხული მწეველიდან 69% არის თავისი ბრენდის ლოიალური მომხმარებელი და აცხადებს, რომ ის სიგარეტი, რომელსაც რეგულარულად ეწევა, არის ერთადერთი ბრენდი, რომელსაც მომავალში იყიდდა რეგულარულად, ხოლო 31% ფიქრობს, რომ შეიძლება შეეცვალა რეგულარული ბრენდი.

რაც შეეხება რეგულაციების შედეგად სამომხმარებლო ქცევის ცვლილებას, რეგულაციების შემოღების შემდეგ, გამოკითხული მომხმარებლების 77%-ს ქცევა არ შეუცვლია, რაც ნიშნავს იმას, რომ როგორი სიხშირითაც და რაოდენობითაც ეწეოდა სიგარეტს, ისევ ისე აგრძელებს ახლაც. გამოკითხული 300 რესპოდენტიდან მხოლოდ 21%-ია, რომელიც ამბობს, რომ რეგულაციის ამოქმედების შემდეგ მოწევის რაოდენობა შეამცირა.