მთავარი
კატეგორია
TV ლაივი მენიუ
Loading data...

რატომ ეწინააღმდეგება ფინანსური მონიტორინგის სამსახური სებ-ში დაბრუნებას?

5cc0670aa923d
შოთა ტყეშელაშვილი
24.04.19 18:08
1427
პარლამენტის საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის სხდომაზე დღეს "ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის" ფრაქციის თავმჯდომარის რომან გოცირიძის კანონპროექტი განიხილებოდა, რომელიც ფინანსური მონიტორინგის სამსახურის ეროვნული ბანკის ქოლგის ქვეშ დაბრუნებას ითვალისწინებს. 

კანონპროექტს "ქართული ოცნების" უმრავლესობა და თავად ფინანსური მონიტორინგის სამსახური ეწინააღმდეგებიან. ვალერიან ხასაშვილის თქმით, მათი საერთაშორისო პარტნიორებისთვის უცნაურად აღსაქმელი იქნება ფაქტი, რომ საქართველომ დროის მოკლე ინტერვალში ეს სამსახური ჯერ გამოიყვანა სებ-ის შემადგენლობიდან, შემდეგ კი, მალევე მისი უკან დაბრუნების გადაწყვეტილება მიიღო. 

"თიბისი ბანკის" საქმესთან დაკავშირებით დასმულ კითხვაზე ვალერიან ხასაშვილი პასუხობს, რომ მისი აზრით, ფინანსური მონიტორინგის სამსახურის გადაწყვეტილება იყო სწორი. 

დისკუსია ვალერიან ხასაშვილსა და რომან გოცირიძეს შორის:

ვალერიან ხასაშვილი

"ბატონო რომან, პირდაპირ გეტყვით, რომ 2004 წლიდან ვმუშაობ ამ სამსახურში, სამსახურის პირველი უფროსი იყო ბატონი ნიკოლოზ გეგუჩაძე და კარგად მახსოვს ის დროც." 

რომან გოცირიძე:

"კარგად გახსოვთ რას ნიშნავს? კარგი დრო იყო თუ რას გულისხმობთ?"

ვალერიან ხასაშვილი:

"იყო ისეთივე დრო, როგორიც არის დღეს." 

რომან გოცირიძე:

"ანუ კარგი იყო?" 

ვალერიან ხასაშვილი:

"დიახ კარგი იყო. ისევე როგორც კარგია დღესაც. მიუხედავად იმისა, რომ დღევანდელი მოდელით სამსახური ანგარიშვალდებულია საქართველოს მთავრობის წინაშე, ჩვენ სამსახურზე არ ვრცელდება საჯარო სამართლის იურიდიული პირის შესახებ კანონის მეთერთმეტე მუხლი, რაც იმას ნიშნავს, რომ საქართველოს მთავრობა არ ზედამხედველობს ჩვენ სამსახურზე და ჩვენი გადაწყვეტილების შეჩერება ან გაუქმება მხოლოდ და მხოლოდ სასამართლოს გზით არის შესაძლებელი. გარდა ამისა, ვიტყვი იმასაც, რომ ჩვენი სამსახური გაერთიანებულია ისეთ ორგანიზაციაში, როგორიცაა ეკონტის ჯგუფი, რომელშიც ყველა ქვეყნის ანალოგიური სამსახურების გაერთიანებაა. სწორედ ეს ჯგუფი განიხილავს ნებისმიერი ქვეყნის ფულის გათეთრების საწინაამდეგო კანონმდებლობას, მასში შეტანილ ნებისმიერ ცვლილებას, რათა ამ ცვლილებამ არ შეზღუდოს სამსახურის ორგანიზაციული თუ ფინანსური დამოუკიდებლობა. ეკონტის ჯგუფმა განიხილა 2014 წელს მიღებული საკანონმდებლო ცვლილებები, მიიჩნია, რომ იქ არანაირი ისეთი რამ არ არის, რაც ჩვენი სამსახურის დამოუკიდებლობას ზღუდავს.

ამის საპირისიპიროდ ვიტყვი ერთ მაგალითს, რომ 2014 წლის შემდეგ ეკონტის ჯგუფმა სწორედ არასასურველი საკანონმდებლო ცვლილებების გამო, მინიმუმ ორ ქვეყანას შეუჩერა ამ ჯგუფში წევრობა, მათგან ერთი არის ჩვენი მეზობელი აზერბაიჯანი და მეორე არის გერმანია. ეს მოხდა იმის გამო, რომ საკანონმდებლო ცვლილება ანალოგიური უწყების საკანონმდებლო დამოუკიდებლობას შეეხო. დამატებით ვიტყვი იმასაც, რომ ეკონტის ჯგუფის მიერ სწორედ საქართველოს ფინანსური მონიტორინგის სამსახური იქნა მივლინებული აზერბაიჯანში, იმ ცვლილებების შესასწავლად, რამაც ეს მომენტი გამოიწვია. ჩვენთან რამე უარყოფითი შეფასება რომ ყოფილიყო ჯგუფი ამის შესახებ აუცილებლად გააკეთებდა განცხადებას. 2019 წლის დასაწყისიდან მიმდინარეობს ქვეყნის შეფასების პროცესი, რომელსაც ატარებს “moneywall-”-ი. ჩვენ ქვეყანაში მათი საკონტაქტო ორგანო არის სწორედ ჩვენი სამსახური, რომელიც პასუხისმგებელია სწორედ ამ შეფასების პროცესში სხვადასხვა სახელმწიფო სტრუქტურების მუშაობის კოორდინირებაზე. ჩვენი დღევანდელი პოზიცია მთავრობაში ყოფნის და არა ეროვნულ ბანკთან ყოფნის შესახებ არის უფრო უკეთესი, დღეისთვის ამ პროცესის ნორმალურად ჩატარებისათვის. პირდაპირ ვიტყვი, რომ თუ თქვენ წარმოდგენილ კანონპროექტს მივიღებთ, ეს ჩვენი შეფასების პროცესში, გარკვეულწილად წინააღმდეგობადაც კი აღიქმება ევროსტრუქტურების მიერ. თანაც ცოტა არასერიოზულადაც კი აღიქმება, როდესაც ქვეყანა აკეთებს ერთი მიმართულებით მოძრაობას და შემდეგ ისევ უბრუნდება საწინააღმდეგოს. შესაბამისად ვიტყვი, რომ ამ მომენტისათვის ჩვენი სამსახურის შეფასება წარმოდგენილ კანონპროექტთან დაკავშირებით ნეგატიურია."

რომან გოცირიძე:

"ეროვნული ბანკიდან გამოყოფა ეს კარგი იყო? ეს რომ შეაფასოთ. თქვენ ბიუჯეტს ვამტკიცებთ ჩვენ, თქვენ არ ხართ საბიუჯეტოდ დამოუკიდებელი სტრუქტურა, განსხვავებით ეროვნული ბანკისგან. ამიტომ მე თქვენ გეკითხებით, ჩვენ დავაყენებთ საკითხს, მე მინდა გკითხოთ, თქვენთან არსებობს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახური?"

ვალერიან ხასაშვილი:

"არა, არ არსებობს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახური. არასდროს ყოფილა ასეთი სამსახური ჩვენთან.

ეროვნული ბანკიდან გამოყოფას რაც შეეხება, პარლამენტმა მიიღო ეს გადაწყვეტილება, არ ყოფილა ჩვენი ინიციატივა. რატომ მოხდა, ჩვენ მაგაზე პასუხს ვერ გეტყვით. იმ მომენტში მე არ ვიყავი სამსახურის უფროსი, მე როგორც მახსოვს, შემხებლობა ნაკლები იყო, ამ მომენტთან ჩვენი სამსახურის. ბიუჯეტს შეეხეთ ისევ, გვიმტკიცებს მთავრობა, მაგ ლოგიკით გამოდის რომ იმ ქვეყნებში, სადაც სამსახურის ბიუჯეტს ამტკიცებს, ყველგან დამოუკიდებლობის ხარისხი დაბალია?"

რომან გოცირიძე:

"რატომ არ არსებობს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახური? თქვენ საზოგადოებისგან იზოლირებულობა რომელმა კანონმა დაგავალათ?"

ვალერიან ხასაშვილი:

"არანაირი იზოლირებულობა არ არსებობს ბუნებრაში ბატონო რომან. ნებისმიერი წერილი იგივე მედიიდან იქნება თუ ვისგანაც იქნება, ის იღებს ჩვენგან პასუხს."

რომან გოცირიძე:

"11 წლის დაგვიანებით "თიბისი ბანკის" საქმე როგორ აღმოაჩინეთ? მექანიზმი გვითხარით, ვინ მოგიტანათ ინფორმაცია? ჩაგჩურჩულეს? წერილი მოგწერეს? საიდან 11 წლის შემდეგ, როდესაც შემოწმებაზე თქვენ არ დადიხართ. როგორ მიაგენით თუ როგორ გახვედით ამ საქმეზე?"

ვალერიან ხასაშვილი:

"რაც შეეხება "თიბისის", არსებობს კონფიდენციალურობის ნორმები, რის გამოც ამ საკითხს ვერ ჩავუღრმავდები. ის, რომ ჩვენი ქმედება სწორი იყო, ეს დაადასტურა ბევრმა რამემ, მათ შორის საერთაშორისო აუდიტორებმაც."

რომან გოცირიძე: 

"11 წლის წინანდელი საქმე არ იცოდით რომ იყო? თუ იცოდით და მალავდით?"

ვალერიან ხასაშვილი: 

"კონფიდენციალურობის პრინციპებიდან გამომდინარე, ამ კითხვაზე ვერ გიპასუხებთ."