19.დეკემბერი.2015 13:13
ეკონომიკა

"ჩრდილოეთ კავკასიასა და აფხაზეთს შორის ჩქაროსნული მაგისტრალის პროექტი ფანტასტიკის სფეროა"

"ჩრდილოეთ კავკასიასა და აფხაზეთს შორის ჩქაროსნული მაგისტრალის პროექტი ფანტასტიკის სფეროა"
ჩქაროსნული ავტომაგისტრალი ყაბარდო-ბალყარეთიდან ყარაჩაი-ჩერქეზეთის გავლით, კოდორის ხეობამდე, - პროექტის შესახებ ინფორმაცია გასულ თვეს რუსულ და აფხაზურ მედია საშუალებებში გავრცელდა. უცხოური მედიის ცნობით, პროექტის ღირებულება 3 მილიარდი დოლარია და მასთან დაკავშირებით მემორანდუმი ჩინერ „China Railway“-სთან ფორმდება. პროექტი პორტის მშენებლობასაც ითვალისწინებს. რუსული მედიის ცნობით, გამართულ შეხვედრებს რუსეთისა და ჩინეთის წარმომადგენლებთან ერთად აფხაზური მხარეც ესწრებოდა. პროექტი არარეალისტურად მიაჩნია საქართველოს რკინიგზის სატვირთო გადაზიდვების დეპარტამენტის ყოფილ უფროსს დავით ჯინჯოლიას. მისი თქმით, პროექტის განსახორციელებლად 3 მილიარდიც არ იქნება საკმარისი.
 
- თქვენი აზრით, რამდენად რეალურია პროექტი?

- გეოგრაფიიდან გამომდინარე ეს პროექტი თეორიიდან პრაქტიკაში განხორციელების კუთხით, საკმაოდ ძვირი დაჯდება და ვერანაირ აზრს ამაში პირადად მე ვერ ვხედავ.

- დასახელებული თანხა 3 მილიარდ დოლარამდე შეიძლება არ ეყოს?

- რამდენადაც მე წავიკითხე ამ 3 მილიარდში იგულისხმებოდა ოჩამჩირეში პორტის განვითარება. პორტი ოჩამჩირეში რუსეთისთვის საინტერესო იმ თვალსაზრისით შეიძლება იყოს, რომ ერთადერთი ღრმა ადგილი ანაკლიის გარდა არის ოჩამჩირე და ეს სამხედრო დანიშნულების კუთხით შეიძლება გამოიყენონ. თუმცა, როგორც ასეთი აფხაზეთთან გინდა საავტომობილო, გინდა სარკინიგზო შეერთება საერთოდ ფანტასტიკის სფეროდან არის.

- მიზეზი ინფრასტრუქტურა და გეოგრაფიაა?

- არის უკვე არსებული შეერთება სარკინიგზო და კავშირი რუსეთასა და აფხაზეთის ავტონომიურ რესპუბლიკას შორის არსებობს, არის საავტომობილოც. თუ ეს სტრატეგიული დაინტერესებისთვის არის საჭირო, რუსეთი არ არის ის ქვეყანა, რომელიც ამხელა ინვესტიციებს თავის ტერიტორიის გარეთ ახორციელებდეს. რაც შეეხება ჩინურ მხარეს, თუ კომპანიები ხედავენ, რომ პოტენციური შეკვეთა არის, რომელშიც მას შეიძლება ფული გადაუხადონ, ბუნებრივია, მემორანდუმს ხელს მოაწერს. არ მგონია, რომ რუსეთს ესეთი გაუგებარი პროექტისთვის ზედმეტი 3 მილიარდი ჰქონდეს.

- ამ შემთხვევაში, ხარჯებს ჩინური მხარე იღებს თავის თავზე?

- არც ჩინური მხარე არ დახარჯავს კაპიკს, თუ კონკრეტული დაინტერესება არ ექნება. ამის საჭიროება არ არსებობს. ტვირთნაკადი დღეს იმაზე ნაკლებია რაც იყო, შესაბამისად აქ დამატებითი ინვესტიციების განხორციელების ბიზნესმოტივაცია არავის არ ექნება, თუ არ არის რაღაც გეოპოლიტიკური თამაშის შემადგენელი ნაწილი.

- შეიძლება ეს თეორიულად რაღაც დონეზე მაინც აბრეშუმის გზის პროექტის აღდგენასთან იყოს კავშირში?

- აბრეშუმის გზა ბევრი საუკუნეა არსებობს. სატვირთვო მიმოსვლა საქართველოსა და ჩინეთს შორის, აქამდეც არსებობდა. კარგი არის, რომ ახლა დაიძრა ახალი საკონტეინერო მატარებელი. კარგი პროექტია და წარმატებას ვუსურვებ, პირველ რიგში, “საქართველოს რკინიგზას’’. რაც მეტი ტვირთი გაივლის ბუნებრივია, უკეთესია. ამის ინიციატორი ყაზახური მხარე იყო. ეს არ ნიშნავს, რომ ვინმე ვინმესთან ურთიერთობას წყვეტს. იმის ილუზია არ გვქონდეს, რომ ერთ მშვენიერ დღეს ყაზახები, ან ჩინელები აქეთ გადმოერთვებიან და არ ივლიან იმ მარშუტით, რითაც აქამდე დადიოდნენ. ტვირთნაკადი არის მდინარესავით, სადაც კალაპოტს მოძებნის იქ წავა.

გადაცემა "ბიზნესკონტაქტი"

24.ივნისი.2019 21:00
135

სოსო ბერიკაშილი "ტურისტულ ემბარგოზე": არ უნდა დავპანიკდეთ, ამით ქვეყანა არ დაიქცევა

ვრცლად
24.ივნისი.2019 19:24
206

ISET: ავიამომოსვლის გაუქმებით, საფრთხე საქართველოს მშპ-ის 0.5%-ს ემუქრება

ვრცლად
24.ივნისი.2019 19:05
118

27 ივნისს, მამუკა ბახტაძე პარლამენტში წლიურ ანგარიშს წარადგენს

ვრცლად
24.ივნისი.2019 18:20
1063

თუ არცერთი რუსი ტურისტი არ შემოვა - გათვლები რადიკალური სცენარისთვის

ვრცლად
24.ივნისი.2019 17:18
312

ტურისტულ ადგილებში საგადასახადო შეღავათების შემოღება - „საქმიანი წინადადება“ მთავრობას

ვრცლად
24.ივნისი.2019 16:45
947

ნუცა აბრამიშვილი: „როსპოტრებნადზორის“ განცხადებას ვაფასებ, როგორც გაფრთხილებას“

ვრცლად