13.აგვისტო.2019 15:00
ეკონომიკა

ირაკლი ქარსელაძე: აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტომაგისტრალის მშენებლობა ჩვენი მთავარი გამოწვევაა

ირაკლი ქარსელაძე: აღმოსავლეთ-დასავლეთის ავტომაგისტრალის მშენებლობა ჩვენი მთავარი გამოწვევაა
საქართველოს რეგინული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის პირველმა მოადგილემ, საავტომობილო გზების დეპარტამენტის თავმჯდომარემ ირაკლი ქარსელაძემ, სასტუმრო „შერატონ მეტეხი პალასში“ საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მიერ, 6 თვის განმავლობაში გაწეული საქმიანობის ანგარიში წარადგინა და გზების დეპარტამენტის პრიორიტეტულ მიმართულებებზე ისაუბრა.

ინფორმაციას ინფრასტრუატურის სამინისტროს პრესსამსახური ავრცელებს.

„შთამბეჭდავი 6 თვე გამოვიდა. მაგისტრალური გზების მშენებლობა არის უმთავრესი პრიორიტეტი და აღმოსავლეთ დასავლეთის ავტომაგისტრალი არის ჩვენი მთავარი გამოწვევა. ეს მარშრუტი იწყება წითელი ხიდან და შეადგენს 430 კილომეტრს სარფამდე. ამ დროისთვის, 200 კილომეტრი ჩქაროსნული გზა აშენებულია და 140 კილომეტრის მშენებლობა მიმდინარეობს. წელს, სამუშაოები დაიწყო ისეთ უმნიშვნელოვანეს პროექტზე როგორიც რიკოთის საუღელტეხილო მონაკვეთია. დღეის მდგომარეობით სამუშაოები ერთდროულად მიმდინარეობს ორ, ხევი უბისასა და უბისა-შორაპანის მონაკვეთებზე, პირველ, ჩუმათელეთი-ხევის მონაკვეთზე ხელშეკრულება ფრომდება, ასევე მე-4 შორაპანი-არგვეთას მონაკვეთზე სატენდერო წინადადებები აგვისტოში გაიხსება და წლის ბოლომდე გაფორმდება ხელშეკრულება. რაც შეეხება წითელი-ხიდის მონაკვეთს მზადდება სატენდერო დოკუმენტაცია, ხოლო ინტენსიური საპროექტო სამუშაოები მიმდინარეობს ბათუმი-სარფის მონაკვეთზე.

2020-2022 წლამდე ეტაპობრივად მოხდება ჩქაროსნული გზის სხვადასხვა მონაკვეთების ექსპლუატაციაში შეყვანა და 2021 წელს უკვე ვგეგმავთ სამშენებლო სამუშაოების დაწყებას ბათუმი-სარფის მონაკვეთზე.

საბოლოდ, წითელი ხიდიდან-სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი, რაც ნიშნავს იმას, რომ არსებული მანძილი მოკლდება 30 კილმეტრით და არსებული მგზავრობის დრო ფრაქტობრივად ნახევრდება. წითელი ხიდან-სარფამდე მგზავრობა ნახევარ დროში, უსაფრთო საგზაო მოძარაობის პირობებში იქნება შესაძლებელი“, - აღნიშნა ღონისძიებაზე ირაკლი ქარსელაძემ.

რიკოთის საუღელტეხილო გზა ჯამში 51 კმ-ია და ერთ-ერთი რთული მონაკვეთია, მოიცავს 96 ხიდს და 53 გვირაბს, რაც საბოლოო ჯამში უზრუნველყოფს 4 ზოლიანი მაგისტრალის მოწყობას. რიკოთის საუღელტეხილო მონაკვეთის მოდერნიზება უმნიშვნელოვანესია საგზაო ქსელის განვითარებისა და თანამედროვე სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოყვანის კუთხით.


ავტორი: თელარა გელანტია

19.აგვისტო.2019 21:00
79

საქსტატი: 2019 წლის II კვარტალში უმუშევრობის დონე კაცებში უფრო მაღალია, ვიდრე - ქალებში

ვრცლად
19.აგვისტო.2019 19:16
2889

რამდენი მლნ-ის სარგებელი მოაქვს 'ფორსაჟი 9"-ის თბილისში გადაღებას საქართველოსთვის?

ვრცლად
19.აგვისტო.2019 19:15
92

„მგზავრთა მოსაკრებლის შეღავათით ისარგებლებს ნებისმიერი ეროვნული ავიაგადამზიდი 100.000-ზე მეტი მგზავრით“

ვრცლად
19.აგვისტო.2019 19:01
183

"Fitch-ი ეროვნული ბანკის რეზერვების დაგროვების პოლიტიკას დადებითად აფასებს"

ვრცლად
19.აგვისტო.2019 18:15
121

ბობ ჰამილტონი: ნებისმიერი სიგნალი, რომ მთავრობა ოპონენტებს სჯის, დასავლურ კაპიტალს დააფრთხობს

ვრცლად
19.აგვისტო.2019 18:02
60

თბილისის სააპელაციო და გურჯაანის რაიონულმა სასამართლოებმა Regininfo.ge სამართალდამრღვევად ცნო - კომისია

ვრცლად