19.აპრილი .2016 17:42

APM Terminals: მოკლე ვადაში ფოთის პორტის გაფართოების საჭიროება არ არსებობს

views 1340
უკან

ფოთის პორტის გამტარუნარიანობის გაზრდა მოკლევადიან პერსპექტივაში საჭირო არ არის - ამის შესახებ APM Terminals-ის დირექტორმა, კლაუს ლოურსენმა Port Strategy-ს განუცხადა და გამოცემასთან ფოთის პორტის უპირატესობაზე აღნიშნა.
 
ლოურსენი ამბობს, რომ ფოთი სტრატეგიულად კარგი ადგილმდებარეობის მქონეა, საშუალო და გრძელვადიან პერსპექტივაში, მიუხედავად იმისა, რომ რეგიონის ეკონომიკას თავისი აღმავალი და დაღმავალი ტრენდი აქვს.

უკვე არსებობს პორტის განვითარების გეგმაც ($250 მილიონიანი), რის შემდეგ პორტი 9000 TEU მოცულობის გემების მიღებას და გამტარუნარიანობის 1 მილიონი TEU -მდე გაზრდას შეძლებს.

ამასთან, ის აღნიშნავს, რომ სახმელეთო ნაწილის განვითარება კარგად მიმდინარეობს. APM Terminals-მა 2011 წლის შემდეგ, უკვე $70 მილიონის ინვესტიცია განახორციელა.
პორტის ტოპ-მენეჯერი საქართველოს აუთვისებელ საექსპორტო პოტენციალსაც ხედავს, მათ შორის ღვინისა და საკვები პროდუქტის კუთხით, რომელიც თავის მხრივ, ფოთის ტერმინალს დაეხმარება.

"ფოთს შეუძლია გასცდეს ქართული ბაზრის მომსახურებას და ისეთი სერვისები მიიღოს, რომელიც აზერბაიჯანისა და სომხეთისკენაა მიმართული“, - ამბობს ლოურსენი და მიიჩნევს, რომ ასათვისებელია ჩრდილოეთ ირანის ბაზარიც.

"ამ კუთხითაც არსებობს პოტენციალი, რომ ტვირთები შემდგომ თბილისისა და აზერბაიჯანის გავლით უმოკლესი სახმელეთო მარშრუტით იყოს გადატანილი - აღნიშნავს ლოურსენი და დასძენს, რომ რომ ამ ქვეყნისთვის სანქციების მოხსნა ფოთის განვითარებას გარკვეულ საფრთხეს უქმნის, რადგანაც ირანს საკუთარი პორტებიც გააჩნია.

Port Strategy აღნიშნავს, რომ უფრო დიდი კონკურენცია შეიძლება, ფოთის პორტს ანაკლიის პორტმა შეუქმნას და მიუხედავად იმისა, „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა განაცხადა“, რომ პორტი 2019 წლის დასაწყისში გაიხსნება, პროექტის მიმართ ეჭვების მაინც რჩება, რადგანაც რეგიონში ტვირთების მოცულობა არც ისე დიდია და ამასთან, ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის დიდი ინვესტიციაა საჭირო.

"ახლა რთულია ვთქვათ, როგორ დაიტვირთება პორტი, განსაკუთრებით კომერციული თვალსაზრისით“ - ამბობს ლოურსენი.

GBC.GE