საქართველოს რკინიგზა აზერბაიჯანის რკინიგზასთან ერთად, ერთობლივ კომპანიას დააფუძნებს - ინფორმაციას აზერბაიჯანული მედია S&P Global Ratings-ზე დაყრდნობით ავრცელებს.
სარეიტინგო სააგენტო S&P-ის ინფორმაციით, ერთობლივი საწარმო ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს მონაკვეთზე გავრცელდება.
ამასთან, როგორც აზერბაიჯანული მედია წერს, სარეიტინგო სააგენტომ საქართველოს რკინიგზის რეიტინგს გადახედა და B+/B დონეზე სტაბილური პროგნოზიდან ნეგატიურამდე შეამცირა.
„საქართველოს მხარეს ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მონაკვეთი საქართველოს მთავრობამ აზერბაიჯანის მთავრობისგან მიღებული სესხით ააშენა. ორი ქვეყანა ერთობლივ საწარმოს შექმნის რომელიც საქართველოს მონაკვეთის ოპერატორი იქნება“, - ამბობენ S&P-ის ექსპერტები.
ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის ქართულ მონაკვეთზე პირველმა სატესტო მატარებელმა 2015 წლის 29 იანვარს გაიარა. ამჟამად პროექტის უდიდესი ნაწილი დასრულებულია და მისი ამოქმედება უახლოეს პერიოდში იგეგმება.
ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის პროექტის განხორციელება 2007 წელს დაიწყო. აღნიშნული რკინიგზა სამი ქვეყნის - აზერბაიჯანის, საქართველოსა და თურქეთის სახელმწიფოთაშორისი შეთანხმების საფუძველზე შენდება.