28.დეკემბერი.2015 10:24
საფინანსო სექტორი

"საბანკო სექტორის სარეკლამო რგოლები ყოველთვის არ იცავს მომხმარებლის ინტერესს"

"საბანკო სექტორის სარეკლამო რგოლები ყოველთვის არ იცავს მომხმარებლის ინტერესს"
"საზოგადოება და ბანკებმა" ბოლო 4 თვის განმავლობაში კომერციული ბანკების რეკლამების მონიტორინგი ჩაატარა. როგორც არასამთავრობოში განმარტავენ, კვლვევის შედეგად გამოვლინდა, რომ 2015 წელს ბანკები საკმაოდ დიდ რესურსს ხარჯავდნენ დისტანციური პროდუქტების პოპულარიზაციაზე.
 
"კომერციული ბანკები სხვადასხვა წამახალისებელი აქციების საშუალებით მომხმარებელს მოუწოდებდნენ, რომ უფრო აქტიურად ისარგებლონ უკონტაქტო ბარათებით. ამას ბონუს პროგრამებით და სხვადასხვა შეთავაზებებით ახერხებენ. მაგალითად თუ მომხმარებლები პლასტიკური ბარათით შეიძენენ რაიმე პროდუქტს, მათ ერიცხებათ ქულები, ან რამდენჯერმე სარგებლობის შემთხვევაში გადაეცემათ სხვადასხვა საჩუქრები.

ბოლო 4 თვის განმავლობაში, გაიზარდა ლარში ანაბრების პროცენტი. ამ მიმართულებით სხვადასხვა სარეკლამო კამპანია დაიგეგმა. რეკლამებში ნაჩვენებია გრძელვადიანი ანაბრის პროცენტი, თუმცა არაფერია ნათქვამი ანაბრის ვადის შესახებ. აქედან გამომდინარე, შესაძლოა მომხმარებელი შეცდომაში შევიდეს და სარეკლამო ტექსტის მიხედვით იფიქროს, რომ მითითებულ სარგებელს მოკლევადიანი დეპოზიტების შემთხვევაშიც მიიღებს.

კვლვევის შედეგად გამოიკვეთა, რომ მომხმარებლებს მეტი ინფორმაციის მიღების საშუალება აქვთ, ვიდრე წინა წლებში. საპროცენტო განაკვეთი მინიმალური ნიშნულით ფიქსირდება. მაგალითად სესხი 12%-დან, ეფექტური საპროცენტო განაკვეთი 15%-დან, რაც იმას ნიშნავს, რომ ბანკები სესხს ამაზე დაბალ პროცენტში არ გასცემენ. მაგრამ არის შემთხვევები, როდესაც ბანკები მცირე სესხის დროს საერთოდ არ უთითებენ პროცენტს და სხვა გამარტივებულ პროცედურებზე ამახვილებენ ყურადღებას.
ბანკები ახალი წლის დადგომასთან ერთად აქტიურად სთავაზობენ მომხმარებელს 0%-იანი განვადების რეკლამას სადაც არ არის მითითებული ეფექტური საპროცენტო განაკვეთი.

საბანკო სექტორის სარეკლამო რგოლები შეიძლება ერთი შეხედვით საკმაოდ შთამბეჭდავი იყოს, მაგრამ ისინი ყოველთვის არ იცავენ მომხმარებლის ინტერესს. ზოგიერთმა სარეკლამო რგოლმა შესაძლოა ბანკის კლიენტი შეცდომაში შეიყვანოს. ყველა ინფორმაცია აუცილებლად უნდა გადამოწმდეს. სარეკლამო რგოლი უნდა ასახავდეს რეალობას და არ უნდა შეჰყავდეს მომხმარებელი შეცდომაში", - განმარტავენ არასამთავრობოში.



18.მარტი.2019 15:43
634

გახარიას მოადგილე TBC-ზე კიბერშეტევაზე: ეს არაა რიგითი საქმე

ვრცლად
18.მარტი.2019 10:20
294

საქართველოს და ლონდონის საფონდო ბირჟის მიმოხილვა

ვრცლად
17.მარტი.2019 21:14
1484

როგორი კვირა ჰქონდათ ქართულ კომპანიებს ლონდონის საფონდო ბირჟაზე

ვრცლად
17.მარტი.2019 12:00
3350

ქართველების დაფუძნებული კომპანია გერმანიაში ბანკს ყიდულობს

ვრცლად
16.მარტი.2019 13:00
530

„ჩვენი პროგნოზით, წელს სადაზღვევო ინდუსტრია 50 მილიონ ლარამდე მოგებაზე გავა“

ვრცლად
15.მარტი.2019 13:50
158

გალტ ენდ თაგარტმა კრისტალის 15 მილიონი ლარის 2 წლიანი ობლიგაციები გამოუშვა

ვრცლად