13.სექტემბერი.2018 18:07
საზოგადოება

ნოდარ ჯავახიშვილი: ბევრი გზა უხარისხოდ კეთდებოდა

ნოდარ ჯავახიშვილი: ბევრი გზა უხარისხოდ კეთდებოდა
სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის უფროსის მოადგილე და რეგიონული განვითარებისა და ინსტრასტრუქტურის ყოფილი მინისტრის ნოდარ ჯავახიშვილი იმ დარღვევებზე საუბრობს, რაც სახელმწიფო შესყიდვების მიმართულებით საქართველოში არსებობს.

როგორც ჯავახიშვილმა სახელმწიფო შესყიდვების კანონმდებლობაში არსებულ გამოწვევებთან დაკავშირებით დღეს გამართული კონფერენციის ფარგლებში ჟურნალისტებს განუცხადა, შესრულებული სამუშაოების ხარისხის თვალსაზრისით, ყველა მიმართულებით პრობლემებია.

„იცით, რომ საქართველოში, გინდა საკვების ხარისხი აიღეთ და გინდა - საწვავის, ყველგან არის პრობლემები და კითხვის ნიშნები. საქართველოში, ადგილობრივ მუნიციპალიტეტებში დანერგილია ასეთი პრაქტიკა, რაც ვთვლი, რომ მავნეა - როდესაც მუნიციპალიტეტი მომწოდებელს, ანუ შემსრულებელს ავალებს, რომ მან მოუტანოს შემსრულებელს შესრულებული სამუშაოების ექსპერტიზის დასკვნა და როგორც წესი, შემდეგ ხერხდება, რომ ექსპერტიზას მიმწოდებელმა დააწერინოს ისეთი დასკვნა, როგორიც თვითონ სჭირდება და მთლად არ შეესაბამება რეალობას. მინდა აღმასრულებელმა და საკანონმდებლო ხელისუფლებამაც მიაქციოს ამას ყურადღება, რომ ხარისხის კონტროლი უნდა განახორციელოს შემსყიდველმა, ანუ ამ შემთხვევაში მუნუციპალიტეტმა. ფულს მაინც მუნიციპალიტეტი იხდის და გამოდის, რომ მუნიციპალიტეტის ფულით „აწყობს“ კონტრაქტორი საექსპერტო ბიუროსთან და ვღებულობთ უარყოფით შედეგს“, - განაცხადა ჯავახიშვილმა და დასძინა, რომ „ეს პრაქტიკა თუ შეიცვლება, აღარ იქნება ამდენი უხარისხოდ გარემონტებული ბაღი, გზა, თუ ა.შ“.

კითხვაზე, სახელმწიფო შესყიდვების მხრივ რა პრობლემებს გამოარჩევდა მისი ინფრასტრუქტურის მინისტრობის პერიოდში, ჯავახიშვილმა პასუხად განაცხადა, რომ „თუ ქვეყანაში რაიმეს კონტროლის ნაკლია, ის ყველა სისტემაზე აისახება“.

„ინფრასტრუქტურის სამინისტროზე შეიძლება, იმდენად არის ლაპარაკი, რამდენადაც ყველაზე დიდი ბიუჯეტი ჰქონდა ამ თვალსაზრისით, თორემ დარღვევები თუ ხდება, კანონმდებელს, მაკონტროლებელს, ან შემსრულებელს რაღაც გამორჩენილი თუ აქვს, ეს ყველა სფეროში იჩენს თავს, ამიტომ მე არ ვიტყვი, რომ ინფრასტრუქტურის სამინისტრო ამ შემთხვევაში რაღაცით გამორჩეულია, მაგრამ პრაქტიკულად, რაზეც დღეს იყო საუბარი, მაგის გარდა კიდევ ბევრია, ყველა სახის შენიშვნა, შეცდომა, ან დარღვევა არსებობდა ინფრასტრუქტურის სამინისტროშიც შესყიდვების კუთხით. ახლაც ვიტყვი, რომ ძალიან ბევრი ადგილობრივი, თუ რესპუბლიკური მნიშვნელობის გზა უხარისხოდ კეთდებოდა, ავტობანებს თავი რომ დავანებოთ. ეს იმას ნიშნავს, რომ აქაც იყო პრობლემა ექსპერტიზისა, თუმცა ჩვენს ობიექტებს ყოველთვის ჰქონდა მინიმუმ სამხარაულის დასკვნები, მაგრამ როგორც ყველა სფროში, ზოგჯერ ის დასკვნაც არ არის სრულყოფილი, ზოგჯერ შემკვეთი არ აძლევს სწორ დავალებას - გაუგზავნის ისეთ შეკითხვას, როგორიც აძლევს საექსპერტო ორგანიზაციას შესაძლებლობას, რომ არ მისცეს სრულყოფილი პასუხი“, - განაცხადა ნოდარ ჯავახიშვილმა.
ავტორი: დავით ჯალაღონია



22.სექტემბერი.2018 12:19
84

Ad Black Sea 2018-ის მონაწილეებს თიბისიმ კრეატიულ ინდუსტრიაში საავტორო უფლებები გააცნო

ვრცლად
21.სექტემბერი.2018 20:00
78

აუდიტი სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს, ინფორმაციის სარეზერვო ასლების შექმნისკენ მოუწოდებს

ვრცლად
21.სექტემბერი.2018 19:30
123

"დიღმის ჭალების სარეკრეაციო ფუნქციით განვითარება დედაქალაქისთვის პრიორიტეტულია"

ვრცლად
21.სექტემბერი.2018 19:00
2700

მილიარდ ევროიანი პროექტის Tbilisi Hills Golf&Residences-ის ახალი ეტაპის განხორციელება დაიწყო

ვრცლად
21.სექტემბერი.2018 18:30
813

"საფინანსო კომპანია საქართველოს" მეანაბრეები პროკურატურას კონკრეტულ პირობებს უყენებენ

ვრცლად
21.სექტემბერი.2018 17:44
53

ვარკეთილის მე-3 მასივისთვის განვითარების ჩარგო გეგმა შემუშავდება

ვრცლად