24.აპრილი.2016 16:29
ეკონომიკა

კოკა გუნცაძე: ჩვენი დერეფანი არ უნდა ამოიწურებოდეს მხოლოდ კასპიიდან შავ ზღვამდე სივრცით

კოკა გუნცაძე: ჩვენი დერეფანი არ უნდა ამოიწურებოდეს მხოლოდ კასპიიდან შავ ზღვამდე სივრცით
გასულ წელს საქართველოს რკინიგზამ 14 მილიონი ტონა ტვირთი გადაზიდა, რაც 2014 წელთან შედარებით 14%-ით ნაკლებია. რკინიგზაზე შემცირებულ ტვირთბრუნვას, რამდენიმე მიზეზს უკავშირებს საქართველოს რკინიგზის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე კოკა გუნცაძე. როგორც მან გადაცემაში "ბიზნესკონტაქტი" განაცხადა, ერთ-ერთი მიზეზი მსოფლიოში არსებული რთული ეკონომიკური მდგომარეობაა. ასევე მისი თქმით, რკინიგზაზე ტვირთების შემცირება სატრანსპორტო საშუალების შეცვლასაც უკავშირდება.

"რკინიგზაზე ტვირთბრუნვის შემცირებას რამდენიმე მიზეზი აქვს, როგორც ობიექტური, ასევე სუბიექტური. პირველი ეს არის ეკონომიკა - როდესაც ბაზრებზე ვითარება იცვლება, იცვლება ფასები და შესაბამისად ეს აისახება ტვირთწარმოქმნაზე და მის მიწოდებაზე. სახეზე იყო მსოფლიო ეკონომიკური კრიზისი, რაც აისახა რეგიონზეც, ჩაიკეტა დიდი ბაზარი კომპანიებისთვის და ასევე გავლენა იქონია ნავთობის ფასებმაც.

არის მეორე მიზეზიც, როდესაც ტვირთი იცვლის სატრანსპორტო საშუალებას, მაგრამ რჩება დერეფანში. არის შემთხვევები, როდესავ ავტოსატრანსპორტო საშუალებით მოხდა გარკვეული ტვირთების გადაზიდვა. ამის გამომწვევი არის დაბალი ფასები დიზელზე და ასევე გარკვეული რეგულიაციების ფუნქციონირების მორღვევა. კერძოდ, ავტოსატრანსპორტო საშუალება არ უნდა ეზიდებოდეს 20 ტონაზე მეტს, რადგან იკარგება კონკურენტუნარიოანობა.

ჩვენი დერეფანი არ უნდა ამოიწურებოდეს, მხოლოდ კასპიიდან შავ ზღვამდე სივრცით და არც მხოლოდ შუა აზიიდან თურქეთის მიმართულებით. ჩვენი მთავარი ამოცანაა ამ დერეფნის ინტეგრირება მოხდეს გლობალურ დერეფანში.

2013 წელს დაიწყო კონკრეტული ნაბიჯების გადადგმა ამ კუთხით. შეიქმნა ფორმატი, რომელშიც ყველა მთავარი მოთამაშე იყრის თავს და განსაზღვრავს ფასებს. ეს არის ყაზაყეთის, აზერბაიჯანის და საქართველოს წარმომადგენლობა.

ეს ითვალისწინებს გამჭოლ ტარიფებს და ერთიან ინფრასტრუქტურულ მოდერნიზაციას და ერთიანი ლეგალური სივრცისკენ სვლა. ამ ფორმატის ფარგლებში 20-მდე ოქმზეა ხელი მოწერილი", - განაცხადა კოკა გუნცაძემ.



11.დეკემბერი.2018 20:00
135

„ბადაგონი“: საქართველოდან ექსპორტზე ყველაზე მეტი ღვინო ჩვენ გავიტანეთ

ვრცლად
11.დეკემბერი.2018 18:59
171

გიორგი ქობულია: „ინვესტორებთან მუშაობა ცოტა სხვა დონეზე უნდა „ავწიოთ“

ვრცლად
11.დეკემბერი.2018 18:41
760

თიბისი ჯგუფი “ქართულ ამაზონს“ ქმნის

ვრცლად
11.დეკემბერი.2018 18:30
140

BP საქართველოს ტოპ ინვესტორია - რა პროექტი განახორციელა კომპანიამ 2018 წელს

ვრცლად
11.დეკემბერი.2018 18:24
74

„წლების განმავლობაში დაცარიელებულ მთაში ხალხის დაბრუნება სახელმწიფოს დიდი ამოცანაა“

ვრცლად
11.დეკემბერი.2018 18:10
311

სოციალურად დაუცველებისთვის ვალების ჩამოწერას მისო-ებს არ დაუბეგრავენ

ვრცლად