14.დეკემბერი.2015 22:47
ბიზნესი

9 წელზე მეტი ასაკის ავტომობილებზე აქციზის გადასახადი მნიშვნელოვნად იზრდება

9 წელზე მეტი ასაკის ავტომობილებზე აქციზის გადასახადი მნიშვნელოვნად იზრდება
მსუბუქი ავტომობილების დაბეგვრის წესი იცვლება. შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ ინიცირებული კანონპროექტის მიხედვით, 9 წელზე მეტი ასაკის ავტომობილებზე აქციზის გადასახადი მნიშვნელოვნად გაიზრდება.
 
„პროექტის მიზანია შეიცვალოს სახელმწიფო პოლიტიკა აქციზის გადასახადი განსაზღვრასთან დაკავშირებით იმგვარად, რომ წახალისდეს უფრო ახალი ავტომობილების იმპორტი, რაც ქვეყნის ავტოპარკის გადახალისების უმთავრესი გზაა“, - ვკითხულობთ კანონპროექტის განმარტებით ბარათში. 

კანონპროექტით შეღავათიანი დაბეგვრის რეჟიმში ექცევა 3-დან 6-წლამდე ავტომობილები, ხოლო მნიშვნელოვნად იზრდება აქციზის გადასახადი 9 წელზე მეტი ასაკის ავტომობილებისთვის.

როგორც კანონპროექტშია აღნიშნული, მისი მიღება გარკვეულ გავლენას მოახდენს ბიუჯეტის საშემოსავლო ნაწილის ზრდაზე. „კერძოდ, კანონპროექტით შემოთავაზებული აქციზის გადასახადის ახალი განაკვეთების დაწესება წაახალისებს და ხელს შეუწყობს ახალიავტომობილებისა და მოტოციკლების (მ.შ. მოპედები) საქართველოში იმპორტს. რაც შეეხება ავტომობილების იმპორტის საერთო რაოდენობის მაჩვენებელს - შესაძლოა საწყის ეტაპზე აღნიშნულმა ცვლილებებმა გამოიწვიოს ძველი ავტომობილების იმპორტის შემცირება და მის ხარჯზე ახალი ავტომობილების საქართველოში შემოყვანის სტიმულირება. ამ კუთხით, სახელმწიფო ბიუჯეტის საშემოსავლო ნაწილზე ზეგავლენის წინასწარი პროგნოზირება შეუძლებელია.

ამასთან გასათვალისწინებელია, რომ მსუბუქ ავტომობილებზე აქციზის არსებული  განაკვეთები დადგენილ იქნა 2004 წელს, როდესაც სატრანსპორტო სფეროში იყო  დღევანდელისაგან კარდინალურად განსხვავებული სურათი. გარდა ამისა,  არსებული განაკვეთები იმ პერიოდში იყო ბევრად უფრო მეტი ფისკალური ეფექტის  მქონე ვიდრე დღეს. შესაბამისად შესაძლებელია ჩაითვალოს, რომ მსუბუქი  ავტომობილების დაბეგვრის რეჟიმი დღეს ბევრად უფრო ლიბერალურია ვიდრე  არსებული განაკვეთის შემოღების მომენტში.  აქედან გამომდინარე მიზანშეწონილია მოხდეს მსუბუქ ავტომობილებზე აქციზის  განაკვეთების ცვლილება არსებული რეალობის გათვალიწინებით. აქციზის  განაკვეთების წარმოდგენილი ოდენობა მიზნად ისახავს შედარებით ნაკლები  წლოვანების ავტომობილების იმპორტის ხელშეწყობას და შესაბამისად ძველი  ავტომობილების იმპორტისთვის გარკვეული ბარიერის შექმნას მაღალი გადასახადის  სახით.“, - ნათქვამია კანონპროექტში.



22.ოქტომბერი.2018 21:30
995

რაში ეთანხმება ვახტანგ ბუცხრიკიძე სებ-ის პრეზიდენტს და ფინანსთა მინისტრს

ვრცლად
21.ოქტომბერი.2018 15:15
2323

"ბლაუენშტაინ საქართველოს“ მანქანა საბურთალოელ დიასახლისებს სადილისთვის საჭირო ხორცს ადგილზე მიაწვდის

ვრცლად
21.ოქტომბერი.2018 14:20
1227

ქართული წარმოების პრემიუმ კლასის კედები ადგილობრივ ბაზარს ითვისებს

ვრცლად
21.ოქტომბერი.2018 13:29
679

ქუთაისის თიზ-ში ესპანური ინვესტიციით საკონიაკე სპირტის საწარმო ამოქმედდა

ვრცლად
21.ოქტომბერი.2018 11:35
1513

რატომ ვერ მუშაობს „გომარდული“: შეუცვალა თუ არა „ოცნებამ“ ინვესტორს წინა მთავრობის დროინდელი შეთანხმება

ვრცლად
20.ოქტომბერი.2018 13:28
644

თავისუფალი ვაჭრობის ეფექტი ჩინეთ-საქართველოს ეკონომიკურ ურთიერთობაში

ვრცლად