Home
Category
TV Live Menu

• ახალი ამბები ბიზნესში •

Loading data...

კომერციულ ბანკებში მომხმარებლების მიერ დაფიქსირებული პრეტენზიები შემცირდა

572afad32ac3e
BM.GE
05.05.16 11:47
1362
2015 წლის განმავლობაში კომერციულ ბანკებში დაფიქსირდა 2,697 პრეტენზია, რაც წინა წლის მონაცემთან შედარებით 5%-ით ნაკლებია. ეროვნული ბანკის წლიური ანგარიშის მიხედვით, შემოსული და სრულად განხილული პრეტენზიებიდან მხოლოდ 28% იქნა მიჩნეული საფუძვლიანად ბანკების მიერ და მათი გადაწყვეტა მოხდა მომხმარებლების სასარგებლოდ.

აღნიშნული მაჩვენებელიც 5%-ით ჩამორჩება წინა წლის ანალოგიურ მონაცემს.

2015 წლამდე დაფიქსირებული პრეტენზიების რაოდენობა მზარდი დინამიკით ხასიათდებოდა, ხოლო 2015 წელს აღნიშნული მონაცემი პირველად შემცირდა.
შემცირებულია ასევე საფუძვლიანი პრეტენზიების რაოდენობაც.

"5%-იანი კლების განაკვეთი, ერთი მხრივ, შესაძლებელია მიუთითებდეს, რომ ბანკებს მომხმარებელთა მომსახურებაში წარმოშობილ ხარვეზებზე ზრუნვა უნდა გაეძლიერებინათ. თუმცა, სებ-ის დაკვირვებით, უფრო სავარაუდოა, რომ აღნიშნული 109 კლება გამოწვეული იყოს ბანკებში პრეტენზიის დაფიქსირებასთან დაკავშირებული ხარვეზებით, რასაც „მისტიური მყიდველის“ კვლევის შედეგებიც ადასტურებს", - ნათქვამია ანგარიშში.

პრეტენზიების პირველი სამეული უცვლელია წლების განმავლობაში:

1) საკრედიტო ბარათი
2) მიმდინარე ანგარიშები
3) მომენტალური განვადება

საკრედიტო ბარათთან დაკავშირებული საჩივრების წილი 2011 წლის ივნისიდან 2015 წლამდე 42%-დან 15%-მდე შემცირდა, ხოლო მიმდინარე ანგარიშებზე ამავე პერიოდში შემოსული პრეტენზიების წილი 19%-დან 25%-მდე გაიზარდა. ამასთან, 10%-დან 15%-მდე მზარდია მომენტალურ განვადებებზე შემოსული პრეტენზიების წილობრივი მაჩვენებელი.

პრეტენზიების შინაარსის მიხედვით, ჯამში შემოსული პრეტენზიების დაახლოებით ნახევარი ტრანზაქციებს, ჯარიმებსა და საკომისიოებს უკავშირდება.

"მოცემული სტატისტიკა გვაძლევს საფუძველს დავასკვნათ, რომ მომხმარებლების პრეტენზიები ხშირად განპირობებულია პროდუქტების და მათთან დაკავშირებული გადასახდელების აღქმის სირთულეებთან", - განმარტავენ ეროვნულ ბანკში.